همه چیز در مورد سفر به مالزی

داشتن اطلاعات کلی از موقعیت جفرافیایی گرفته تا دین و مذهب مردم ، مکان های گردشگری زیبای شهر ها و کشورهای مختلف از ضروریات قبل از سفر است.

مالزی در یک نگاه
مالزی، واقع در جنوب تایلند در شبه جزیره مالایا، در قلب جنوب شرقی آسیا یک بهشت گرمسیری است. مالزی کشوری در جنوب شرقی آت که پایتخت آن کوالالامپور است.البته پایتخت اداری این کشور ، شهر بوتراجایا است که ادارات و سازمان های دولتی در آن قرار دارد.

شاید بیشتر از سواحل خود، جنگلهای بارانی و ثروت زیبایی طبیعی و مناظر چشمگیر آن شناخته شود . پایتخت آن کوالالامپور دارای  بلندترین برج دوقلو در جهان است، در حالی که جزایر آن از زیباترین مناطق غواصی است.

مالزی، مطمئنا از سفر بازدید می کند، آیا شما فقط می خواهید در ساحل استراحت کنید ، پیاده روی کنید و در شهر شام بخورید ؟  یا می خواهید برای لذت بردن بیشتر و غواصی به مالزی سفر کنید ؟!

با ما همراه باشید تا از بهترین تفریحات و ویژگی ها ی سفر به مالزی با تور مالزی بیشتر بدانید.



ایالت های مالزی

جالب است بدانید این کشور دارای 13 ایالت است .

11 مورد آن در مالزی غربی و 2 ایالت در مالزی شرقی قرار دارد.

مالزی از نظر جغرافی دارای دو بخش است که از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا می شوند .

در بین این جمعیت تعداد 5440000 نفر در مالزی شرقی و تعداد 21200000نفر در مالزی غربی زندگی می کنند.

نژاد مردم مالزی

نژاد مردم مالزی از 3 نژاد مختلف 55 درصد مالایی ، 25 درصد چینی و10 درصد  هندی است . البته نژادهای دیگری هم هستند که درصد کمی از مردم هر کشوری را تشکیل می دهند.

مالزی توسط یک سیستم دموکراتیک پارلمانی بر پایه یک سلطنت قانون اساسی فدرال اداره می شود.

دین رسمی مردم مالزی چیست ؟

دین رسمی در کشور مالزی اسلام است . مذهب مسلمانان مالزی اغلب شافعی است و البته از برخی فرقه‌های دیگر مثل صوفیه و اسماعیلیه نیز در این کشور تعدادی وجود دارند.



اطلاعات سریع  سفر به مالزی


ارز مالزی Ringgit است .

آیا مالزی ویزا می خواهد ؟


سفر به مالزی آسان است ؛ برای شهروندان بسیاری از کشورها، نیازی به قبول درخواست ویزا نیست. تعدادی از کشورهای آسیایی وجود دارند که برای مالزی به ویزا نیاز دارند، اما برای اکثریت انها نیاز نخواهند بود. بسیاری از اروپا یی ها و مردم آمریکای شمالی، پس از ورود، یک ویزای 90 روزه دریافت خواهند کرد. اما این ویزا برای بعضی دیگر کشورها فقط برای 30 روز معتبر هستند. تنها نکته مهم این است که  مطمئن شوید گذرنامه شما حداقل برای 6 ماه پس از ورود شما معتبر است.

برای رفتن به مالزی از قیمت تور مالزی اطلاعات کسب کنید.

آیا مالزی امنیت دارد ؟

 

اکثر بخش های مالزی به طور باور نکردنی برای سفر ایمن  هستند. شما باید بتوانید اقامت بی خطر و لذت بخش در مالزی داشته باشید. در شهرهای بزرگ مانند کوالالامپور، pickpocketing  یک سرقت کوچک می تواند یک مشکل بزرگ برای شما باشد، بنابراین سعی کنید اموال خود را نزدیک نگه دارید.

بدیهی است، بدون بیمه  نباید سفرکنید! ما پیشنهاد می کنیم که از بیمه مسافرتی استفاده کنید ، زیرا بهترین پوشش برای مسافران است.

بسیاری از آژانس های مسافرتی بهترین خدمات را برای شما فراهم می کنند .


زبان رسمی مردم مالزی چیست ؟

زبان رسمی مردم در کشور مالزی مالایی است اما اکثریت مردم می توانند به زبان انگلیسی و همچنین عربی تکلم کنند .

زبان انگلیسی به طور گسترده در این کشور استفاده می شود . بنابراین اگر مقداری به زبان انگلیسی هم تسلط داشته باشید دیگر هیچ مشکلی برای سفر به مالزی نخواهید داشت.


جشنواره ها و جشن ها در مالزی چگونه است ؟

در مالزی و سنگاپور، بسیاری از جشن ها و سنت مشابه هستند و همگی با هم این جشن ها  را به اشتراک می گذارند.

از جشنواره های خیالی رنگارنگ گرفته  تا روزهای مذهبی . در همه جا جشن ها و روزهای مذهبی که مردمان زیادی به آن اعتقاد دارند ، بسیار مهم است.در کشور با توجه به میراث فرهنگی منحصر به فرد خود جشن می گیرد.


مراسم تعطیلات سنتی در مالزی :

یکی از این تعطیلات سنتی مسلمانان در پایان ماه رمضان  است که جشن گرفته می شود. پس از یک ماه از روزه، جمعیت مسلمان مالزی آماده جشن و سرور هستند! مراسم  این جشنواره با پیاده روی، سفر از شهرهای بزرگ به شهر های کوچک، و استقبال از مهمانان و دوستان به خانه ها مشخص می شود. در این زمان شما مقدار زیادی از غذاهای سنتی مادری و دسرهای عالی را خواهید یافت.

مراسم سال نو چینی در مالزی :

در مالزی یک جمعیت چینی بزرگ وجود دارد که پیشتر گفتیم شامل 25 درصد از جمعیت کل کشور است .  قطعا آنها در این تعطیلات هیجان انگیز میراث خود را فراموش نخواهند کرد. این رویداد در ماه ژانویه یا فوریه، برگزار می شود و همه چیز را از نمایشگاه ها و جشنواره ها تا ندگان خیابان ها و اجرای نمایش در همه شهرهای بزرگ خواهید دید.



روز Vesak:

این روز یک تعطیلات مهم برای جامعه بودایی در مالزی است. روز Vesak در ماه می May رخ می دهد .  و در آن روز مردم مالزی تولد، روشنگری و مرگ بودا را جشن می گیرد. در حالی که این تعطیلات قطعا مهیج تر از سال جدید است، معابد و زیارتگاه ها همچنان درخشان هستند و رویدادهای دیگر مانند نمایشگاه های غذایی گیاهی و مذاکرات نیز اتفاق خواهد افتاد.

Deepavali یا جشنواره نور:

: Deepavali، یا جشنواره نور، پیروزی نور از تاریکی و خواب در برابر سعادت در سنت هندو را جشن می گیرد. در طول این جشن (معمولا در ماه اکتبر یا نوامبر)، جامعه هندی در مالزی شهرها را با چراغ های روشن، رنگ های پر جنب و جوش و جشن های با انرژی بالا زنده می کند.

جشن Thaipusam

این جشنواره هندو در ماه ژانویه برگزار می شود. اساس برگزاری آن  به عنوان ادای احترام به لرد Subramanium، است که صفوف پیروان را می توان در آن دید.

حمل و نقل:

حمل و نقل از یک مکان به دیگری در کامبوج نسبتا آسان است و بسیار کارآمد است. ما توصیه می کنیم دانلود برنامه  های کاربردی برای اطلاع از حمل و نقل را در گوشی همراه خود دانلود کنید و با استفاده از وب سایت 12Go برای مشاهده ایستگاه  اتوبوس، قایق و برنامه های قطار پیش از زمان سفرتان بتوانید برنامه ریزی منظمی داشته باشید .



حذب ی مهم در مالزی چیست؟

رئیس دولت با نام سلطان خوانده می شود اما احزاب ی مهم ترین نهاد ها در این کشور هستند .

مهمترین حزب ی سازمان ملل متحد مالایی است .این سازمان قبل از استقلال مالزی تاسیس شده که بنای آن بر اساس حمایت از عموم مردم بوده است. همچنین از احزاب سیساسی دیگر در مالزی حزب اپوزیسیون است که در سال 1980 تاسیس گردیده است.

در ایالت هایی که این حزب حاکم است ، تحت قانون شریعت قرار دارند.

با گشت نوید بهترین تورمالزی را انتخاب کنید.

تهران – خیابان بنی هاشم – نبش کوچه مهرداد صالحی _طبقه اول

تلفن :  ۵۳ ۲۷ ۳۳ ۲۲

فکس : ۵۲ ۲۷ ۳۳ ۲۲

 

تلفن همراه : ۴۲ ۶۰ ۵۳۵ ۰۹۳۵



دانلود فیلم مالزی ,مردم ,کشور ,جشنواره ,تعطیلات ,درصد ,مردم مالزی ,داشته باشید ,زبان انگلیسی ,رسمی مردم ,شهرهای بزرگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود برگ سفید | وبسایت جوان تبادل دانش میکرو هیپ هاپ اینجاس هر روز بیا economicbranding.com