تعریف اینورتر صنعتی

در تعریف اینورتر (درایو) می توان چنین گفت که اینورتر ها تجهیزاتی هستند که قادرند جریان برق DC را به جریان برق AC تبدیل کنند. همچنین اینورتر ها می توانند با تغییر فرکانس، دور موتور را کنترل کرده و سبب افزایش و یا کاهش آن شوند. بیشترین کاربرد اینورترمخصوصا اینورتر سه فاز که آن را با نام نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالا نیز می شناسند، در صنعت، جهت کنترل دور موتور می باشد. زیرا موتور الکتریکی در ابتدای راه اندازی، جریان زیادی از شبکه گرفته و این موضوع می تواند موجب آسیب رسیدن و ایجاد اختلال در کل سیستم شبکه و حتی قطعات موتور شود. بنابراین استفاده از اینورتر (کنترل دور موتور) که می تواند جریان راه اندازی را کاهش دهد، امری ضروری می باشد.

ویژگی های مشترک اینورتر ها

به طور کلی، یک اینورتر تولید کننده ی موج مربعی می باشد، اما به دلیل نامطلوب بودن این نوع موج در صنعت و کارکرد تجهیزات، با استفاده از قطعات فیلتر کننده ی الکتریکی مانند سلف و خازن می توان موج مربعی تولید شده توسط اینورتر را به موج سینوسی تبدیل نمود. انواع اینورتر به صورت اینورتر سه فاز و تکفاز با انواع توان ها را می توان از بازار اری کرد، اما به طور کلی باید گفت که خروجی اینورتر ها در اکثر موارد، سه فاز می باشد، اما ورودی آن ها می تواند به صورت تکفاز و سه فاز باشد. از آنجایی که یکسو ساز ها قطعاتی هستند که موج سینوسی برق را به موج ثابت تبدیل می نمایند، بنابراین می توان گفت که اینورتر ها عملکردی دقیقا مقابل یکسو کننده ها (دیود ها) دارند. این تجهیزات الکترونیکی قطعه متحرکی نداشته و می توان از آن ها در بسیاری از کارکرد ها بهره گرفت. همانطور که در بالا بدان اشاره نمودیم، اینورتر ها تبدیل کننده ی جریان DC به جریان AC  می باشند و بنا بر این تعریف، می توان به این نتیجه رسید که یک اینورتر جهت عملکرد، نیازمند به یک منبع DC می باشد. اینورتر ها معمولا از باتری ها یا پانل های خورشیدی به عنوان منبع DC استفاده می کنند.

استفاده از اینورتر صنعتی چه مزیت هایی دارد؟

اینورتر ها تجهیزاتی هستند که استفاده از آن ها می تواند مزایای زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد. از جمله این مزیت های برجسته، صرفه جویی در مصرف انرژی و در نتیجه کم شدن هزینه ها ، عمر موتور به دنبال کاهش جریان راه اندازی، ایجاد شرایطی که بتوان تحت آن، جهت حرکت موتور و نیز سرعت آن را تغییر داد، محافظت از موتور در شرایط اضافه بار، عملکرد موتور در ولتاژ متغییر، کنترل حرکت و افزایش سرعت موتور حتی بیشتر از مقدار نامی آن و می باشد. همچنین اینورتر ها قابلیت این را دارند که جریانی متناسب با بار ورودی به موتور به آن اعمال نمایند.

کاربرد اینورتر

انواع اینورتر را را می توان با توجه به نوع ساختار آن در موارد مختلفی به کار برد. از جمله مواردی که اینورتر ها بیشترین کاربرد را در آن ها دارند، می توان به کاربرد اینورتر در آسانسور ها، جرثقیل ها، پمپ ها و فن ها، تجهیزات اکسترودر و نوار نقاله ها واشاره نمود. همچنین بسته به نوع صنایع مختلف اینورتر ها می توانند جریان تک فاز را به سه فاز و بلعکس تبدیل کنند.

 


اينورتر دانفوس Aqua اینورتر ,موتور ,توان ,جریان ,استفاده ,تواند ,انواع اینورتر ,بیشترین کاربرد ,کاربرد اینورتر ,همچنین اینورتر ,تبدیل کنند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Terster1 فلزیاب تصویری انتنی نقطه زن حرفه ای09909061300 کلمه کلیدی سئو آترو | ATRO ارزش ویژه برند دانلود آهنگ جدید موزیک خارجی موزیک ویدیو خارجی جدید مادرید فا دانلود پاورپوینت